Seria Literacka
Seria Językoznawcza
Inne
Libri librorum
Modlitewniki
Wydania cyfrowe
Series Apocryphorum Polonorum Selectorum
Clypeus spiritualis
Linki
Nakład wyczerpany
Cena: 25 zł
Format: 170 × 240 mm
Liczba stron: 284
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-65666-66-6
ISSN: 1427-9118
Rok wydania: 2019
Do pobrania
79
Michał Larek
Storytelling
Studium o sztuce projektowania angażujących opowieści
[Ta publikacja dostępna jest do pobrania za darmo w postaci elektronicznej – plik ePub, plik AZW3 (Kindle)], archiwum ZIP.
Dzisiejszy świat bywa nazywany „kulturą atencjonalizmu”: wszyscy walczą o uwagę potencjalnych odbiorców. Kluczem do sukcesu jest emocjonująca opowieść. Dlatego wiedza na ten temat nabiera znaczenia.
Ideą książki jest wprowadzenie w obręb literaturoznawstwa storytellingu, który rozumiem jako wiedzę operacyjną koncentrującą się na sposobach angażowania uwagi odbiorców za pomocą narracji. Wychodzę z założenia, że snucie opowieści to projektowanie doświadczeń publiczności. Storytelling jest więc odmianą designu.
Chciałbym, aby literaturoznawstwo, mocno zakotwiczone w rzeczywistości społecznej, stało się dziedziną atrakcyjną na rynku pracy. Nie widzę powodów, dla których literaturoznawcy nie mieliby oferować swojej unikatowej wiedzy światu zewnętrznemu, jednocześnie ją monetyzując.
To rzecz naukowa, ale i praktycy znajdą w niej dużo wskazówek.
Moją główną inspiracją był Edgar Allan Poe, nie tylko geniusz literatury popularnej, ale też teoretyk, który antycypował hollywoodzką filozofię opowieści.