Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne

 

O Wydawnictwie

Kontakt

Deklaracja dostępności

Dla  autorów

Newsletter

Książki

Seria Literacka

Seria Językoznawcza

Inne

Libri librorum

Modlitewniki

Wydania cyfrowe

Series Apocryphorum Polonorum Selectorum

Clypeus spiritualis

Czasopisma

Seria Literacka

Seria Językoznawcza

Porównania

Poznańskie Studia Slawistyczne

Katalogi wydawnicze

Linki

Nakład wyczerpany

Cena: 25 zł

Format: 170 × 240 mm
Liczba stron: 284
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-65666-66-6
ISSN: 1427-9118
Rok wydania: 2019

Do pobrania

Spis treści

Książka w formacie ePub

Książka w formacie AZW3 (Kindle)

79

Michał Larek

Storytelling

Studium o sztuce projektowania angażujących opowieści

[Ta publikacja dostępna jest do pobrania za darmo w postaci elektronicznej – plik ePub, plik AZW3 (Kindle)], archiwum ZIP.

Dzisiejszy świat bywa nazywany „kulturą atencjonalizmu”: wszyscy walczą o uwagę potencjalnych odbiorców. Kluczem do sukcesu jest emocjonująca opowieść. Dlatego wiedza na ten temat nabiera znaczenia.
Ideą książki jest wprowadzenie w obręb literaturoznawstwa storytellingu, który rozumiem jako wiedzę operacyjną koncentrującą się na sposobach angażowania uwagi odbiorców za pomocą narracji. Wychodzę z założenia, że snucie opowieści to projektowanie doświadczeń publiczności. Storytelling jest więc odmianą designu.
Chciałbym, aby literaturoznawstwo, mocno za­kotwiczone w rzeczywistości społecznej, stało się dziedziną atrakcyjną na rynku pracy. Nie widzę powodów, dla których literaturoznawcy nie mieliby oferować swojej unikatowej wiedzy światu zewnętrznemu, jednocześnie ją monetyzując.
To rzecz naukowa, ale i praktycy znajdą w niej dużo wskazówek.
Moją główną inspiracją był Edgar Allan Poe, nie tylko geniusz literatury popularnej, ale też teoretyk, który antycypował hollywoodzką filozofię opowieści.