Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne

 

O Wydawnictwie

Kontakt

Deklaracja dostępności

Dla  autorów

Newsletter

Książki

Seria Literacka

Seria Językoznawcza

Inne

Libri librorum

Modlitewniki

Wydania cyfrowe

Series Apocryphorum Polonorum Selectorum

Clypeus spiritualis

Czasopisma

Seria Literacka

Seria Językoznawcza

Porównania

Poznańskie Studia Slawistyczne

Katalogi wydawnicze

Linki

Zamówienia:

przyfredry.com

Cena: 30 zł

Format: 170 × 240 mm
Liczba stron: 350
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-65666-64-2
Rok wydania: 2019

Do pobrania

Spis treści

Anita Gis

Modelowanie wizerunku szkoły w podręcznikach do języka polskiego (1999-2004)

Książka wpisuje się w aktualny nurt badawczych refleksji nad dydaktyką szkolną. Choć w obiegu czytelniczym funkcjonuje niemało naukowych opracowań o samych podręcznikach, nie podejmowano dotąd pełniejszej refleksji nad obrazem szkoły w książkach dla ucznia starszych klas. Monografia wypełnia tę lukę. Oparta na bogatym materiale źródłowym, obejmującym kilkadziesiąt serii podręczników, ukazuje o jakiej szkole i o jakich szkolnych sytuacjach rozmawiali uczniowie w czasie lekcji języka polskiego, w latach, kiedy wdrażano reformę oświaty całkowicie zmieniającą filozofię kształcenia, a polski rynek podręczników szkolnych zmienił się zasadniczo. Refleksję nad zagadnieniami teoretycznymi dopełniają wskazania praktyczne. Z racji szerokiego kręgu poruszanych problemów książka może stać się lekturą dla pracowników wielu dziedzin nauki, autorów i potencjalnych autorów podręczników, nauczycieli języka polskiego, bibliotekarzy i studentów.