Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne

 

O Wydawnictwie

Kontakt

Deklaracja dostępności

Dla  autorów

Newsletter

Książki

Seria Literacka

Seria Językoznawcza

Inne

Libri librorum

Modlitewniki

Wydania cyfrowe

Series Apocryphorum Polonorum Selectorum

Clypeus spiritualis

Czasopisma

Seria Literacka

Seria Językoznawcza

Porównania

Poznańskie Studia Slawistyczne

Katalogi wydawnicze

Linki

Zamówienia:

przyfredry.com

Cena: 20 zł

Format: 170 × 240 mm
Liczba stron: 204
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-67305-14-3
ISSN: 1427-9010
Rok wydania: 2023

Do pobrania

Kultura komunikacji w czasach kryzysów - spis treści

64

red. Anna Piotrowicz-Krenc, Małgorzata Witaszek-Samborska, Krzysztof Skibski, Ewelina Woźniak-Wrzesińska

Kultura komunikacji w czasach kryzysów

Czasy kryzysów przywodzą często na myśl wyczerpanie – znaczenia pewnych praktyk kulturowych, zasobów naturalnych (i sposobów ich wykorzystania) czy formuł językowych. Kryzysowa granica między przeszłością a przyszłością ma w sobie potencjał zarówno krytyczny, jak i antyreformatorski. Widać to wyraźnie w aktywizmie społecznym, w publicystyce, a najwyraźniej w polityce. Schyłki wywołują lęk przed zmianą, choć jednocześnie potrafią zwiastować – nawet ledwo tylko wyczuwalne – przeobrażenia. W miejsce dawnych sformułowań pojawiają się wówczas nowe, zdolności adaptacyjne skłaniają ludzi doświadczonych kryzysem do szukania innych sposobów radzenia sobie z przeciwnościami, a niedająca się pokonać przeszkoda (choćby któreś z pandemicznych ograniczeń) staje się przyczyną wynajdywania oryginalnych form alternatywnych aktywności. Dzięki temu upowszechniły się zaawansowane narzędzia zdalnej komunikacji, a opisy codzienności wzbogaciły o nowe jednostki leksykalne.

Artykuły składające się na ten tom ukazują wieloaspektowość kryzysu: od braku słów do nadmiarów w narracjach, między minionym porządkiem świata a nowym jego wyobrażeniem, wreszcie – wobec obaw i zrezygnowania, ale jednak też w oczekiwaniu na (nieodległy) kolejny początek.