Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne

 

O Wydawnictwie

Kontakt

Deklaracja dostępności

Dla  autorów

Newsletter

Książki

Seria Literacka

Seria Językoznawcza

Inne

Libri librorum

Modlitewniki

Wydania cyfrowe

Series Apocryphorum Polonorum Selectorum

Clypeus spiritualis

Czasopisma

Seria Literacka

Seria Językoznawcza

Porównania

Poznańskie Studia Slawistyczne

Katalogi wydawnicze

Linki

Zamówienia:

przyfredry.com

Cena: 25 zł

Format: 168 × 240 mm
Liczba stron: 216
Oprawa: miękka
ISBN: 978-89-61573-38-8
ISSN: 1233-8672
Rok wydania: 2012

Do pobrania

Spis treści

43

Wrześniewska-Pietrzak Marta

Miało być odlotowo, czadowo, bojowo…

Język i świat wartości czasopism szkolnych na tle pism młodzieżowych

„Praca składa się z pięciu części, z których pierwsze dwie są swoistym teoretycznym wstępem pozwalającym czytelnikowi zrozumieć założenia przyjęte w pracy, natomiast kolejne mają charakter analityczno-opisowy. Część pierwasza przedstawia stanowisko autorki dotyczące miejsca języka uczniowskiego i młodzieżowego na tle innych odmian polszczyzny, a także ukazuje najważniejsze cechy tej odmiany środowiskowej. Uwzględnia te problemy związane z przyjęciem jednoznacznej definicji grupy społecznej, jaką jest młodzież. Kolejna częć obejmuje problematykę wartościowania, sposobów definiowania wartości i możliwości ich hierarchizowania. Począwszy od części trzeciej – w której została omówiona sytuacja nadawczo-odbiorcza cechująca poszczególne pisma lub grupy pism i jej wpływ na wartościowanie – praca orzybiera charakter analityczno-opisowy. W części czwartej, będącej najistotniejszym fragmentem pracy, zostały wskazane charakterystyczne językowe sposoby wyrażania wartości z uwzględnieniem różnic pomiędzy analizowanymi pismami. Ostatnia część ukazuje hierarchie wartości zawarte w poszczególnych czasopismach i stanowi dopełnienie analiz prowadzonych w części poprzedzającej. Dodatkiem do pracy jest alfabetyczny spis gazetek uczniowskich wydanych w latach 2000–2004, stanowiących materiał do analizy przeprowadzonej w tej pracy.”.

Wprowadzenie